Известие

Collapse
No announcement yet.

Ламбда

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Ламбда

    Здравейте, вчера ми се случи нещо кофти (падна ми цялата генерация от съединението на четерицевката до отзад всичо ). Както минавам през един праг на врата и бяхме 4 човека в колата та се одари някаде там гарнето и се скаса и сгромоляса на земята. Та.... кабелите на ламдата се скъсаха и останаха на гърнето. Чудно ми е само дали има значение как ще ги вържа (белите кабели), защото кабелите са 3 , 2бели и един черен. Та... черния е лесен ама за белите се чудя как да го вържа?
    Alfa Romeo 33 QV 92' - Ex
    Fiat Coupe 2.0 20V TURBO KINUGAWA TD06SL2 - 25G Billet; Madness Motorsport Remap; OMP Lowering Springs Kit -30mm;HDI EBC;17" Fittipaldi Avon; 390HP & 426NM

  • #2
    Купи си нова сонда! Дори и да познаеш тотото, каквото и да е връзване, запояване, снаждане, ще промени съпротивлението на кабела, а оттам и информацията, подадена от сондата към еку-то, ще се промени...

    Comment


    • #3
      можеш да ги познаеш по дължината на кабелите и по формата на скъсване.Не трябва , обаче да ги запояваш,а да ги свържеш,като просто ги омотаеш , отгоре да ги стегнеш с например част от кабелна обувка.При запояване с калай се променя съпротивлението на кабела и сондата няма да работи добре.Отгоре се изолира първо с боя или лак и чак след това с каквото ти хрумне.Разбира се най добре е да я смениш,но и тоя начин ще свърши работа.Успех
      На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
      Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

      Comment


      • #4
        извинявай колега, но ми се струва ,че пишеш доста такива неща. най-добрата и издръжлива връзка и с най-ниско съпротивление/особенно на такова място/ е точно спойката. за изолация- кеф ти термошлаух кеф ти лента бишоп. какви са тия бои и лакове. но е излишно да спорим щото някой сети ли се че дължината на кабелите просто може да не стигне за снадка. аз бих сменил кабелите чак до буксата горе.
        точка

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
          извинявай колега, но ми се струва ,че пишеш доста такива неща. най-добрата и издръжлива връзка и с най-ниско съпротивление/особенно на такова място/ е точно спойката. за изолация- кеф ти термошлаух кеф ти лента бишоп. какви са тия бои и лакове. но е излишно да спорим щото някой сети ли се че дължината на кабелите просто може да не стигне за снадка. аз бих сменил кабелите чак до буксата горе.
          Вярно е , че на пръв поглед е простотия,НО ...Самите производители на сонди,за взаимозаменяемите говоря,в комплекта слагат и една букса за свързване и изрично подчертават да не се запояват.И аз така се възмутих,но после се замислих.Първо от влагата калай-мед се образува галваничен елемент,достатъчен за да отиде всичко на майната си,тоест да подава и друго напрежение.Спойката с калай най малко ще промени съпротивлението в този участък и ще се получат "стоящи вълни".По просто казано вместо към компа,тока ще тече обратно към сондата.И най накрая от опит знам,че спойките при автомобилите,рано или късно се разлагат там където има влага.Аз също бих сменил не само кабела,но и сондата,но тука става въпрос и за доста пари.Пиша понякога на пръв поглед откачени неща,но то е защото конвенционалните неща ги знаеме всички,но много често са абсолютно погрешни.В много от случаите и по обикновенния начин тръгват нещата,но я си представи след един сезон,когато от влагата се разложи калая и започне старата игра на"тука има тука нема".За това на такива места - само пресова сглобка.Пиша и тия неща,защото са малко по шантав поглед,но изпробван от мене и кара хората да мислят.Така ще откриеме и истината,а и ще се обогатим взаимно.
          Last edited by mordohy; d.m.y г., 13:13. Основание: правописна грешка
          На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
          Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

          Comment


          • #6
            старите оловни припои може и да се разлагат, но пробвай с един съвременен припой и после изолирай със самовулканизираща лента и връзката ще стане вечна, а на всичкото отгоре ще има и много по-малко съпротивление от самото специфично съпротивление на проводника. ама много техническо взе да става, а иначе кримпването се налага не заради здравината и сигурността на връзката, а защото става бързо. а какви стоящи вълни има там
            точка

            Comment


            • #7
              какъвто и да е припоя-пак става галваничен елемент.Явно още работя със стари оловнокалаенин СПОК 60 и 90.Когато един проводник има различно съпротивление по дължината си слабите,да ги наречем , токове започват да се движат накъдето им падне.Това е по простото и не съвсем точно описание,но върши работа.Иначе е цяла наука за разпространението на вълните.За това и кабелите за електронни измервания от всякакъв тип не се наставят , а свързват с усилватели,основната им роля,която е да съгласуват веригата.А нашия случай е точно такъв.За да не се използва съгласуващ усилвател,дето ще е на свинче звънче,гледаме да е колкото по възможно,връзката да не се различава от кабела.
              На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
              Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

              Comment


              • #8
                Колеги, и 2-мата имате право. Аз съм заваршил електротехникум и също знам това онова, но не искам да споря. Товав което направих аз е една здрава вризка (без запояване) Изилирана с термо шлаувка всяка,след което изолирах и 3-те кабела с още една шлаувка и завърших с изолир банд,че ми капе малко масло от датчика на задната ,та да не влезне от някаде. Кабелите немога да съм сигоренм,че съм го оцелил защото нямаше никаква разлика между тях. Скоро ще ходя на елкон да видим какво е станало,такмо ще проверя и оборотомера та да завършим темата за оборотите. Това е от мен, след елкона ще пиша. Благодаря на всички колеги за изчерпателните си отговори.
                Alfa Romeo 33 QV 92' - Ex
                Fiat Coupe 2.0 20V TURBO KINUGAWA TD06SL2 - 25G Billet; Madness Motorsport Remap; OMP Lowering Springs Kit -30mm;HDI EBC;17" Fittipaldi Avon; 390HP & 426NM

                Comment


                • #9
                  Точно тази връзка без запояване може да ти създава ядове в бъдеще. Направи си връзките със спойки. И ги изолирай по възможност с термошлаух. Ако датчика ти не е повреден няма да имаш проблеми.
                  Alfa 156 1.8 TS
                  FIAT Tipo 2.0 i.e. GT

                  Comment


                  • #10
                    Ами аз да питам в тая връзка
                    - Мойта газова е с ланди ренцо контрол и единият кабел на ламдата е заголен и към него е вързан друг кабел който отива в ланди контрола , та въпросът ми е дали това оказва влияние при работа на бензин ?
                    Alfa Romeo 33 IMOLA 1.4 i.e. 90hp. 1351 cc. 93 г. (907A)

                    Comment

                    Working...
                    X